Villkor & Bestämmelser
Dessa Villkor & gäller för köp som görs på greatdeals.seand och administreras av Great Deals in Sweden AB, organisationsnummer 559348-8439.
Genom att lägga en beställning på vår webbplats godkänner du de villkor som anges nedan.
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar tillämplig moms. Priser kan ändras utan föregående meddelande. Vid uppenbara prissättningsfel förbehåller vi oss rätten att rätta felet eller avbryta beställningen.
Vi säljer nya produkter från överlager, provkollektioner och kvarvarande lager från etablerade varumärken. Vissa produkter kan levereras utan originalförpackning eller med ändrad förpackning. Detta påverkar inte produktens kvalitet eller skick och kommer att anges i produktbeskrivningen när det är tillämpligt.
Ett bindande avtal ingås när en orderbekräftelse har skickats till den e-postadress som angavs vid kassan.
Om du inte mottar en orderbekräftelse inom några minuter, vänligen kontrollera din skräppost eller skräpkatalog. En beställning anses vara giltig även om bekräftelsemailet inte mottas på grund av tekniska problem.
Vi erbjuder flera betalningsalternativ, inklusive kortbetalningar, Swish, faktura och delbetalningar via betalningspartners som Klarna, samt PayPal och Apple Pay där det är tillgängligt. Alla betalningar behandlas av säkra externa betalningsleverantörer som följer PCI DSS-standarder.
Alla beställningar skickas från vårt lager i Lomma, Sverige. Beställningar behandlas normalt inom 3-5 arbetsdagar. Leverans inom Europeiska unionen tar vanligtvis ytterligare 2-5 arbetsdagar. Alla försändelser skickas med Schenker och inkluderar spårning.
Fraktkostnader beräknas baserat på den totala vikten av beställningen och visas i kassan innan betalningen slutförs. Vi erbjuder inte fri frakt, eftersom våra outletpriser redan är betydligt reducerade.
Vi levererar inom Europeiska unionen. På grund av tull- och regleringsbegränsningar skickar vi inte till Norge eller Åland.
Om ett paket inte hämtas kommer det automatiskt att returneras till oss. När returen har mottagits kommer en återbetalning att utfärdas minus fraktkostnader och eventuella tillämpliga retur- eller administrationsavgifter. Detta gäller även om felaktiga adressuppgifter angavs vid kassan.
Du kan begära en retur inom trettio (30) dagar från det att du mottagit din beställning. Returnerade varor måste vara oanvända, i i stort sett oförändrat skick och ha alla originaltaggar kvar.
Vi erbjuder inga återbetalningar till den ursprungliga betalningsmetoden. Godkända returer kommer istället att utfärdas som butikskredit som motsvarar värdet av de returnerade varorna. Butikskredit kan användas för framtida köp hos oss och kan inte bytas mot kontanter eller återbetalas.
I fall där vi godkänner en returär returfraktkostnaderna kundens ansvar om inte varan är defekt eller felaktigt levererad. Ursprungliga fraktkostnader är icke återbetalningsbara om inte annat anges. Vi förbehåller oss rätten att neka butikskredit om ovanstående villkor inte uppfylls.
Om en produkt är defekt vid leverans, vänligen kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer och tydliga foton som visar problemet. Alla klagomål hanteras i enlighet med svensk konsumentlag. När det är tillämpligt kommer vi att erbjuda butikskredit eller en ersättningsartikel.
Butikskredit utfärdas efter att den returnerade varan har mottagits och inspekterats, vanligtvis inom tio (10) arbetsdagar.
Vi erbjuder inte storleksbyten, eftersom tillgången på storlekar, färger och artiklar kan variera. Om du behöver en annan storlek kan du lägga en ny beställning med din utfärdade butikskredit, förutsatt att varan finns i lager. Butikskredit kan också användas för vilken annan produkt som helst i vår butik.
Vi ansvarar inte för indirekta skador eller förluster som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom transportförseningar, tekniska problem, strejker eller beslut från myndigheter.
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. Mer information om hur personuppgifter hanteras finns i vår Integritetspolicy.
Om du har några frågor angående dessa Villkor & eller din beställning, är du välkommen att kontakta Great Deals in Sweden AB på Järngatan 29, 234 35 Lomma, Sverige, eller via e-post på customerservice@greatdeals.se.